Câți kilometri de autostradă are România?

Aproape 30.000 de kilometri de drumuri pietruite și de pământ și doar 866 de kilometri de autostrăzi. Așa arată România anilor 2021 iar șoferii care folosesc drumurile pot spune cu mâna pe inima cât de complicat devine să conduci pe un drum care este inadecvat și care poate distruge cu ușurință mașină sau cel puțin să o trimită în service. Și atunci, câți kilometri de autostrada are România?

Statistic vorbind, în România ar fi necesar că anual să se construiască cel puțin câte 100 de kilometri de autostrada însă, aceste lucruri există mai mult pe hârtie. România este codașă Europei în materie de șosele de mare viteză, însă este fruntașă la birocrație. Cei mai mulți kilometri au fost acumulați de hârtiile pe care se efectuează studiile de fezabilitate, nicidecum de autostrăzi, despre care știm cu toții că avem atât de multă nevoie. 

Avantajele pe care le-ar putea aduce construcția de autostrăzi 

Traficul rutier a cunoscut o creștere explozivă în special în ultimele decenii și ținând cont că fiecare familie deține cel puțin un autovehicul, este nevoie că acestea să aibă condiții optime pentru a rula. O autostrada poate ajuta să crească volumul de trafic cu cel puțin de două ori în comparație cu un drum județean, ceea ce este foarte important pentru a putea reduce timpul de transport la jumătate. În plus, construcția de autostrăzi poate aduce numeroase avantaje pentru economie. 

Avantajele evidente ale unei infrastructuri sănătoase de autostrăzi

O autostrada înseamnă siguranță, viteză sporită, confort, economie de timp și totodată creștere economică. Mai putem enumeră și o serie de avantaje colaterale precum reducerea șomajului, creșterea veniturilor, inclusiv PIB, îmbunătățirea nivelului de trai a populației.

 

Dezvoltarea autostrăzilor?

La noi în țară se vorbește tot mai mult despre insuficienta dezvoltare a autostrăzilor deoarece este resimțită acut lipsa acestora. Economia trebuie să progreseze în pas cu vremurile,  dar nu se poate realiza acest lucru tocmai din cauza lipsei autostrăzilor. În ultima vreme se vorbește  sau scrie foarte mult despre lipsa autostrăzilor în România, însă concret nu se face nici un pas în acest sens. Motivul? Ne împiedicăm în birocrație, în legi și norme neclare și greoaie, iar în loc să progresăm batem pasul pe loc. 

Infrastructură rutieră pe hârtie

Pentru România construcția de autostrăzi nu reprezintă o alegere care trebuie făcută,  ci este o necesitate vitală care ar trebui să devină prioritate. În comparație cu alte țări europene, România este rămasă în urmă și faptul că în anul 2021, la 32 de ani de la Revoluție, avem doar 866 de kilometri de autostrada este cel puțin șocant. Pe hârtie, calculele arată că sunt în lucru încă 360 de kilometri de drumuri. Cei mai mulți, 110 km, reprezintă o porțiune a autostrăzii Transilvania, numită și A3 apoi vorbim despre centură capitalei, drumul Craiova – Pitești, dar și podul de la Brăila. Pentru alți 300 de kilometri de autostrăzi se așteaptă licitațiile. 

Numai într-un interval de 10 ani, România a cheltuit aproape 60 de milioane de euro numai pe studii de fezabilitate și numai în anul 2008 au fost comandate studii de fezabilitate în valoare de 122 milioane de lei. Multe dintre acestea au rămas fără finanțare, iar autostrăzile au ajuns să existe mai mult pe hârtie decât să se concretizeze astfel încât domeniul transporturilor să poată evolua și să ajungă în pas cu vremurile actuale. 

IMPORTANT! Preluarea textelor (integrală sau parțială) și/sau fotografiilor din acest articol se poate face numai cu acordul scris al autorului, fiind proprietate intelectuală. Acesta este un site cu caracter informativ. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor. Pentru preluare, contactați-ne pe mail.

Pe aceeasi tema

Back to top button