Monitorizarea permanentă a lucrărilor de investiții din sectorul rutier cu Drone începe să producă efecte. Ce facem cu Inelul de Centură al Bucureștiului?

În data de 13.09.2023 asocierea AKTOR TECHNICAL SOCIETE ANONYME (AKTOR S.A.) – S.C. EURO CONSTRUCT TRADING 98 S.R.L. de pe Lotul 3 al Autostrăzii de Centura București a populat șantierele cu aproximativ 100 de autocamioane. Acestea au ca scop aprovizionarea cu material de umplutură pentru terasamentul autostrăzii.

Dupa cum știm, CNAIR are în componența sa un departament care monitorizează periodic cu dronele șantierele din Romania. Pe baza filmarilor din teren managementul superior CNAIR validează și raportează antreprenorilor lipsa mobilizării.

Aceste raportări făcute săptămânal l-au facut pe antreprenor să se mobilizeze și să realizeze lucrările într-un ritm normal de lucru, ajungând la un stadiu fizic de aproximativ 55%.

2 posibile abordări

Termenul de finalizare, respectiv luna septembrie 2023, cu siguranta nu va fi respectat, deoarece în momentul de față nu avem finalizate terasamentele și nici măcar un strat din cadrul structurii rutiere prevăzută prin proiect.

Rămâne de văzut ce se va întâmpla pe acest proiect de investiții deoarece sunt două posibile abordări ale CNAIR:

  1. Să continuie lucrările cu acest antreprenor într-un ritm normal de lucru și probabil lucrările rămase de executat se vor finaliza în cursul anului viitor, durata acestora fiind influențată de condițiile meteo și de fazele tehnologice.
  2. Să rezilieze contractul și să facă o noua procedură de achiziție, lucru de evitat deoarece constructorul ce va realiza lucrările rămase de executat, va trebui să-și asume calitatea lucrărilor realizate anterior de constructorul inițial și s-ar putea să refacă/înlocuiască anumite lucrări, fapt ce ar conduce la costuri suplimentare.

Însăși procedura de achiziții poate reprezenta o întârziere a execuției lucrării. în aceasta abordare este imposibil ca lucrările să se finalizeze până la sfarșitul anului 2024.

Autostrada de Centura Bucuresti reprezinta un nou inel de autostrada in jurul orasului Bucuresti cu o lungime de aproximativ 100 de km.

  1. Segmentul Sud al autostrăzii A0 este împărțit în trei loturi, pentru care au fost anunțați câstigătorii licitațiilor în aprilie-mai 2019
  • Lotul 1, A2 – CF902 (Jilava), 16,9km, castigator Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS:
  • Valoarea investitiei 830.679.662,15 lei fara TVA;
  • Proiect lansat in 2017;
  • Data inceperii Martie 2021;
  • Stadiu fizic de executie aproximativ 72%;
  • Termen de finalizare Octombrie 2023;
  • Termen realist de finalizare inceputul anului 2024.
  • Lotul 2, CF902 (Jilava) – DN6, 16,3km, castigator Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS:
  • Valoarea investitiei 750.849.942,12 lei fara TVA;
  • Proiect lansat in 2017;
  • Data inceperii August 2020;
  • Stadiu fizic de executie aproximativ 85%;
  • Termen de finalizare Iulie 2023;
  • Termen realist de finalizare pana la sfarsitul anului 2023.
  • Lotul 3, DN6 – A1, 17,97km, castigator asocierea Aktor SA – Euro Construct Trading SRL:
  • Valoarea investitiei 853.422.022,52 lei fara TVA;
  • Proiect lansat in 2017;
  • Data inceperii Octombrie 2021;
  • Stadiu fizic de executie aproximativ 55%;
  • Termen de finalizare Septembrie 2023;
  • Termen realist de finalizare pana la sfarsitul anului 2024.
  •  
  • Segmentul Nord al autostrăzii A0 este împartit în patru loturi:
  • Lotul 1, DJ601 – DN1 (Corbeanca), 17,5km, castigator reconfirmat in noiembrie 2022 si in martie 2023: Impresa – Pizzarotti – Retter Project Management:
  • Valoarea investitiei 815.07 milioane lei fara TVA;
  • Proiect lansat in 2017;
  • Data inceperii 2023;
  • Stadiu fizic de executie aproximativ 0%;
  • Termen de finalizare 2025;
  • Termen realist de finalizare pana la finalul anului 2025.
  • Lotul 2, DN1 (Corbeanca) – DN2 (Afumati), 19,0km, in executie, castigator: Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL:
  • Valoarea investitiei 831.920.653,34 lei fara TVA;
  • Proiect lansat in 2017;
  • Data inceperii 2021;
  • Stadiu fizic de executie aproximativ 80%;
  • Termen de finalizare 2024;
  • Termen realist de finalizare pana la finalul anului 2023. Conform declaratiilor domnului Grindeanu lotul 2 Nord (19 km) din Autostrada Bucurestiului va fi dat in trafic, in prima etapa, in aceasta toamna intre DN1 si A3, urmand ca in cursul anului viitor sa se asigure descarcarea si in DN2.
  • Lotul 3, DN2 (Afumati) – DN3 (Cernica), 8,6km, in executie. Constructor selectat in noiembrie 2022: China Civil Engineering Construction Corporation:
  • Valoarea investitiei 397.996.117,63 lei fara TVA;
  • Proiect lansat in 2017;
  • Data inceperii 2023;
  • Stadiu fizic de executie aproximativ 0%;
  • Termen de finalizare 2025;
  • Termen realist de finalizare pana la finalul anului 2025.
  • Lotul 4, DN3 (Cernica) – A2, 4,47km, castigator Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL:
  • Valoarea investitiei 312.633.554,09 lei fara TVA;
  • Proiect lansat in 2017;
  • Data inceperii 2021;
  • Stadiu fizic de executie aproximativ 10%;
  • Termen de finalizare 2024;
  • Termen realist de finalizare pana la finalul anului 2024.

Până la sfarșitul anului 2023 este imposibil ca cei aproximativ 51 de kilometri de pe partea de sud a Autostrăzii de Centura A0 să fie finalizați și sa fie deschiși circulației, însa sunt sanse mari ca lotul 2 sa fie finalizat.

Lotul 1 cel mai probabil se va finaliza la începutul anului 2024 și Lotul 3 la sfarșitul anului 2024. Sanse mari sunt ca și pe partea de nord a Autostrăzii de Centura A0 sa fie deschiși circulației aproximativ 10 km din Lotul 2 nord, mai exact secțiunea intre DN1 si A3.

Se împlinesc 6 ani de când aceste proiecte au fost lansate și posibil la finalul anului 2024 o să avem mare parte din Autostrada de Centura București deschisă circulației, urmând ca în 2025 sa avem un inel complet de autostradă în jurul Bucurestiului.

Scenariu realist

Într-un scenariu realist, Autostrada de Centura București se va da în circulație pe sectoare de drum, dupa cum urmeaza:

  • DN1-A3 – 2023;
  • DN5-DN6 – 2023;
  • DN4-DN5 – 2024;
  • DN4-A2 – 2024;
  • A1-DN6 – 2024;
  • A2-DN2 – 2025;
  • DN2-A3 – 2025;
  • DN1-DN7 – 2025;
  • DN7-DN1A – 2025;
  • DN1A-A1 – 2025.

Stirileprotv.ro – Santierele autostrazilor vor fi supravegheate din aer cu o flota de drone

https://cestrin.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=210f9dcdbeaf48349e3ed19e92ee2f19

IMPORTANT! Preluarea textelor (integrală sau parțială) și/sau fotografiilor din acest articol se poate face numai cu acordul scris al autorului, fiind proprietate intelectuală. Acesta este un site cu caracter informativ. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor. Pentru preluare, contactați-ne pe mail.

Pe aceeasi tema

Back to top button