Faza de negare – refuzul autorităților de a accepta faptul că suntem pe ultimul loc în Europa la nivelul Siguranței Rutiere

Ne aflăm în faza de negare când autoritățile nu acceptă faptul că suntem pe ultimul loc în Europa la nivelul Siguranței Rutiere. În schimb, ni se prezintă STRATEGIA NAȚIONALĂ PRIVIND SIGURANȚA RUTIERĂ PENTRU PERIOADA 2022 – 2030 ca un real succes.

Cât va mai ține și acest exercițiu de PR extrem de costisitor pentru români?

Aceiași specialiști reșapați, rămași lângă politic, de mult timp pe funcții din aparatul decizional, elaborează documente strategice.

Înca de la debutul redactării acestor documente programatice se menționează ,,succesele” înregistrate. Din pacate ,,succesele” converg într-un mega eșec, respectiv ULTIMUL LOC la nivel de siguranță rutieră. Este dincolo de orice firesc/logică cum suma ,,succeselor” este un MEGA EȘEC.

ÎN ROMÂNIA AVEM CEI MAI MULȚI DECEDAȚI DIN ACCIDENTE RUTIERE, LA NIVEL EUROPEAN. LA NIVEL MONDIAL SUNTEM PE LOCUL 119 DIN 141 DE ȚĂRI.

Ne-am săturat de praf în ochi! A continua pe același drum înseamna a continua cu aceleași realizări mărețe, respectiv ultimul loc la nivel de siguranță rutieră din Europa.

Politicul trebuie să atragă de partea lui specialiști adevărați

Realitatea este că numărul de decese rutiere la un million de locuitori, în România, este de aproape 2 ori mai mare decât media Europeană.

Politicul trebuie să atragă de partea lui specialiști adevărați și să nu mai lase ,,specialiștii” compromiși de propriile rezultate să continue pe aceleași funcții de conducere și elaborare a strategiilor pe domeniul transporturilor.

Nu înțelegem cum politicul acceptă să continue cu personaje marcate de un eșec cert, dovedit și de necontestat!

Problema cu neacceptarea pe deplin a acestei situații constă în faptul că autoritățile nu își vor asuma pe deplin măsurile de îmbunătățire a siguranței rutiere. De altfel, această lipsă de asumare a unor soluții depline o regăsim în întregul document strategic.

NU POȚI SĂ ASCUNZI DECEDAȚII prin diferite analize statistice ridicole, analize care evită realitatea și esența problemelor. Există o vorbă românească – „Prostul până nu e fudul, nu e prost destul”. Săracul I.L. Caragiale cu a lui parafrazare despre Industria românească,  care ”este sublimă, dar lipsește cu desăvârșire..:)”.

Deși suntem pe ultimul loc la nivel de siguranță rutieră, în documentul strategic se afirmă:

  1. ,, România a înregistrat o scădere constantă a numărului de decese rutiere în ultimii ani. Această tendință descrescătoare a numărului de decese este în linie cu cea înregistrată la nivel european, bazată pe un set standard de variabile: o scădere mai accentuată în rândul grupurilor de vârstă mică și mijlocie, mai puține decese pe drumurile rurale, o scădere a accidentelor pe timp de noapte.”

Bine, bine, dar am fost mereu pe ultimul loc în ceea ce privește siguranța rutieră, cu cei mai mulți decedați din accidente rutiere!!!

Măi, oameni buni, dacă tot suntem pe ultimul loc în Europa, înseamnă că nu am făcut destul! Schimbați strategia și pe ,,măreții” strategi.

  • ,,În acest context, în intervalul 2010-2020 România a înregistrat o reducere cu 21,6% a numărului persoanelor decedate în accidente rutiere, puțin sub media europeană (care a fost de 23,7%).“

Halucinant! Suntem foarte aproape de Europa și de media europeană, dar pe ULTIMUL LOC TOTUȘI! 

  • ,,Între 2010 și 2019, în România, numărul de decese cauzate de accidentele rutiere a scăzut cu 22%, o scădere similara cu media Uniunii Europene (23%), care însă situează România în treimea cea mai puțin performantă dintre țările UE.”

INCREDIBIL! Nu suntem pe ultimul loc ci în treimea cea mai puțin perfomantă! Suntem pe ultimul loc din Europa! Asta este esența! Nu că măreții factori de decizie/manageri  au cele mai proaste rezultate din Europa, ci sunt în ultima treime. Doamne, ei chiar au rezultate! J Rezultatele lor echivalează cu dezastrul.

  • ,,În anul 2019 s-au înregistrat în România 96 de decese rutiere la un milion de locuitori. Numărul de decese la un milion de locuitori este mai mare în România în comparație cu țările vecine, si semnificativ mai mare față de media UE (51 decese la un milion de locuitori).”

Distanța dintre România și Viziunea Zero

PARADOXAL! Suntem mințiți în cel mai josnic mod cu putință, interpretând un eșec ca un succes. După cum am subliniat anterior, realitatea este că numărul de decese rutiere la un million de locuitori, în România, este de aproape 2 ori mai mare decât media Europeană.

România este pe ultimul loc în ceea ce privește numărul de decese din accidente rutiere, respectiv are cele mai multe victime din accidente rutiere!

Altă realitate este că numărul de decese rutiere la un milion de locuitori în România este 4 ori mai mare decât numărul de decese rutiere la un milion de locuitori din Norvegia (una din primele țări care au adoptat Viziunea Zero).

Aceasta este realitatea și distanța dintre România și Viziunea Zero victime din accidente rutiere!

  1. ,,Anul 2012 a constituit un debut pentru autorităţile române în sensul elaborării unui proiect de strategie naţională menită să reducă mortalitatea provenită din accidentele de circulaţie şi să creeze un climat de siguranţă în rândul participanţilor la trafic. Ulterior, în anul 2016, Guvernul României a adoptat Hotărârea nr.755 privind aprobarea Strategiei naţionale pentru siguranţă rutieră pentru perioada 2016-2020 şi a Planului de acţiuni pentru implementarea acesteia, act normativ care a fost publicat în Monitorul Oficial al României nr. 902 din 9 noiembrie 2016. Astfel, începând cu anul 2016, politica de siguranță rutieră a devenit un obiectiv important, imperativ şi de maximă prioritate, asumat şi prevăzut în documentele strategice ale statului român.”

Și totuși, din 2012 și până astăzi tot pe ultimul loc suntem în Europa și avem cel mai mare număr de decese rezultate din accidente rutiere.

CONCLUZIE

Așa cum Strategia naţională pentru siguranţă rutieră pentru perioada 2016-2020 A FOST UN EȘEC, la fel și Strategia naţională pentru siguranţă rutieră pentru perioada 2022-2030 VA FI UN ALT EȘEC!!!

De fapt, sunt aceeași elaboratori, aceeași strategii și vor fi aceleași rezultate. Tot pe ultimul loc ne vom situa!

Chiar NU există nimeni, la nivel de autorități, care să înțeleagă problemele și să le rezolve, și, în special, să NU SĂ LE ASCUNDĂ!

IMPORTANT! Preluarea textelor (integrală sau parțială) și/sau fotografiilor din acest articol se poate face numai cu acordul scris al autorului, fiind proprietate intelectuală. Acesta este un site cu caracter informativ. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor. Pentru preluare, contactați-ne pe mail.

Pe aceeasi tema

Back to top button