PNRR –ul pe contrasens cu  realitatea de facto

În cadrul seriei de articole pe care le-am publicat, un subiect important a fost inclusiv cel al PNRR-ului. Menționăm aici doar câteva exemple, mai grăitoare:

  1. Planul Național Investițional în infrastructura de transporturi. Strategia irațională care aduce fondurile europene la dimensiunea unui bacșiș!
  • Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră este strategia prin care se trece de la autoturism la căruță!

            Ceea ce se întâmplă astăzi vine ca acțiune firească și confirmă parcursul greșit de până acum în abordarea PNRR de către Guvern.

În acest spirit am identificat și articolul: ,,Guvernul face primul pas pentru renegocierea PNRR” : https://adevarul.ro/news/politica/guvernulface-pas-renegocierea-pnrr-1_62fa5fcd5163ec4271a51bf5/index.html

În cadrul acestui articol publicat în ziarul Adevarul se precizează, că Guvernul României dorește să renegocieze PNRR în sensul:

  • Este necesară: ,,ajustarea jaloanelor și țintelor, a introducerii de noi capitole, dar și pentru rediscutarea componenței de împrumut.”

La nivel de realitate și de certitudine este imposibilă implementarea unui număr așa de mare de investiții într-un timp atât de redus, dar mai ales în condițiile autoimpunerii unor jaloane și ținte imposibil de atins !

Este adevărat și că românul s-a nascut poet și nu inginer ;

  • Este necesară DIMINUAREA împrumuturilor;

Mai exact Guvernul,în cele din urmă, a înțeles faptul că valorile investițiilor precizate în PNRR sunt efectiv fanasmagorice și pe contrasens cu o realitate de facto. De asemenea, fizic, este imposibilă implementarea unui număr așa de mare de investiții într-un termen atât de redus;

  • Modificarea listelor de investiții déjà aprobate de ComisiaEuropeană. MIPE menţionează posibilitatea de transfer al investiţiilor pentru a fi finanţate din politica de coeziune şi/sau din fondurile alocate prin bugetul de stat.

Astăzi vrem altceva! Din/păcate, politicul vrea altceva, iar acest lucru se poate finaliza cu alte erori. Se dorește chiar trecerea unor investiții din PNRR la Bugetul de Stat, finanțare cepresupune în primul rând prioritizare pe baza bazinelor electorale și deloc pe criterii tehnice și economice, deci fără beneficii reale,dar cu costuri mai mari și o risipă și mai mare. Nu va exista o prioritizare, ci cel mai probabil, execuția unor investiții în baza unor Ordonanțe de Urgente dictate de Politic și nu de necesitatea real –dovedită tehnic și economic.

  • Nu în ultimul rand, instituţia subliniază că trebuie să se ţină contşi de priorităţile de investiţii stabilite de Guvernul României la nivel naţional.

Pai forma precedentă a PNRR, forma aprobată de Comisia Europeană, NU ȚINEA CONT DE PRIORITĂȚILE ROMÂNIEI? Această afirmație este foarte gravă și face trecerea spectaculoasă către alte priorități, dictate astăzi de același factor politic, doar că aflat intr-o alta formulă!

Așadar în PNRR–ul transmis și aprobat de Comisia Europeană avem:

  1. Ținte și jaloane imposibil de atins, care trebuiesc renegociate pentru că altfel nu pot fi atinse;
  2. Ne-am întins prea mult, respectiv am trecut din realitate în lumea basmelor, doar de dragul de a umple de extaz inimile viitorilor votanți! Nu numai că am luat suma maximă care putea fi împrumutată de la Comisia Europeană, inițial chiar depășisem această valoare maximă în solicitările noastre. Astăzi dorim diminuarea împrumuturilor! Mâine cine știe?;
  3. Listele de investiții pentru proiectele pe PNRR și Proiectele pe fonduri europene nerambursabile sunt eronate și trebuie modificate;
  4. Se are în vedere o altă listă cu prioritați de investiții stabilite de Guvernul României si nu de inginerii de drumuri spre exemplu, respective NU de tehnic, NU de economic, ci doar prin Politic! Nu cumva așa s-a realizat și prima formă a PNRR?

         La final, nu putem să nu constatăm faptul că, dintr-o lipsă de asumare, considerăm noi, unul din motivele pentru care, ,,chipurile” sunt necesare acestere negocieri, sunt dictate de Războiul din Ucraina. ,,Noroc” cu această dramă, că altfel nu aveam nici un motiv mai îndreptăm erorile precedente, metastazate în speranțe imposibile pentru votanti?

În concluzie, cităm din seria de articole publicate:

,,Politicul se angajează și se mândrește pe rețelele sociale și în formulări cu tot mai multe ,,trăznăii tehnice”. Astfel, politicul ajunge să se facă de râs, dacă nu în fața unui public larg, care nu este obligat să aibă astfel de cunoștințe tehnice detaliate, în fața Comisiei Europene și a Inginerului de Drumuri sau Transporturi.

            CU SIGURANȚĂ, Politicul a fost așa de agresiv în a ocupa funcțiile de conducere în instituțiile statului, încât a eliminat și specialiștii în materie, specialiști care ar fi trebuit ocupe de drept locurile acestora…”

            În toată această realitate descumpănitoare, NU există noțiunea de a avea dreptate! Există noțiunea  de a avea ochii deschiși?! Noi asta ne dorim! Mai exact, ca toți avem ochii deschiși. Trebuie doar conștientizăm asta și doar în acest context să analizăm de ce NU trebuie lăsat decidă doar factorul politic! Oare chiar putea careva dintre noi greșească mai mult decât a făcut –o decidentul politic? Ne îndoim sincer! Era suficient fim rezonabili.

A, și încă ceva!

Am avut dreptate în toate articolele publicate pănă acum pe această temă!

Sursă foto: pixabay.com

IMPORTANT! Preluarea textelor (integrală sau parțială) și/sau fotografiilor din acest articol se poate face numai cu acordul scris al autorului, fiind proprietate intelectuală. Acesta este un site cu caracter informativ. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor. Pentru preluare, contactați-ne pe mail.

Pe aceeasi tema

Back to top button